
Versalis har revideret sit logo for at repræsentere virksomhedens strategi som førende i branchen indenfor dekarboniserede produkter.
Gennem innovation har virksomheden til formål at udvikle teknologier inden for cirkulær økonomi og kemi fra vedvarende kilder, samt specialisere sin produktportefølje.
Versalis’ porteføljespecialisering er fokuseret på udvikling af markeder og produkter til energiomstilling og bæredygtig mobilitet. Som en del af den cirkulære økonomi er Versalis forpligtet til mekanisk og kemisk genanvendelse af plastaffald og kemi fra vedvarende energikilder og den løbende udvikling af nye markeder og anvendelser for disse biprodukter.
Det nye logo henter inspiration fra de unikke værdier og karakteristika for en virksomhed, som er i stand til at omfavne den kontinuerlige udvikling af den kemiske industri. Hovedtrækket er stadig den seksbenede hund, Enis symbol, gengivet i Versalis’ farver, som afspejler virksomhedens bæredygtige mission. Flammen i den originale branding giver plads til et nyt ikon inspireret af formen af molekyler som essensen af kemi, der afspejler mødet og interaktionen af elementer med hinanden og skabelsen af forbindelser. Det er et dynamisk symbol som Versalis’ kemi, der skaber værdi for mennesker gennem mennesker.